[GRASS-de] Raster-Analyse mit GRASS

Robert Nuske rnuske at gwdg.de
Do Mär 2 15:44:43 CET 2006

Du kannst das auch mit r.neighbors machen.

Die Beschränkung liegt nur in den Werten die der Parser akzeptiert, wenn du
der Liste der gültigen Werte 111 hinzufügst (Moving Windows sollten ungerade
Werte haben)

von der Internationalen Liste:

you can add the needed window sizes to main.c within grass6/raster/r.neighbors

just change line 94, eg:
	parm.size->options    = "1,3,5,7,9,11,13,15,17,19,21,23,25,101,5001" ;

or:
just remove that line and manually check that the
window size is odd (the algorithm assumes this).

and then compile r.neighbors again as described in the file INSTALL,
section "(G) COMPILING INDIVIDUAL MODULES - OWN MODULES"

-> but larger windows will result in way longer computation times.

cheers,
  robert